Chystáte se zařídit kancelář? Tohle byste měli vědět

Zařizovat byt je obtížný, avšak na druhé straně i velmi příjemný úkol. Nakonec jeho výsledkem je místo, které budeme nazývat svým domovem. Jak však postupovat při zařizování prostor, ve kterých trávíme větší část dne? Poradíme vám, jak docílit, aby jste se vy i vaši zaměstnanci cítili jako doma i v kanceláři.

Co je třeba vědět?

Zařizování kancelářských a byznys prostor má podobné zákonitosti, jako zařizování bytu, ovšem s tím rozdílem, že samotní zaměstnanci jen málokdy mohou do tohoto procesu aktivně vstoupit. Většinou přijdou na pracoviště až tehdy, kdy je vše připraveno. Na jejich komfort a pohodlí je však třeba myslet dostatečně v předstihu.

Ať se cítí dobře

Podle současných manažerských přístupů je spokojenost zaměstnance jedním z nejvýznamnějších ukazatelů úspěchu firmy. Chcete-li, aby se vaši zaměstnanci cítili na pracovišti skutečně dobře, myslete i na vytvoření takzvaných oddechových zón – tedy míst, kam si mohou jít na chvíli odpočinout a dopřát si pár minut relaxu. V takových prostorách jsou velmi oblíbené designové sedací vaky, které jsou jako stvořené pro regeneraci zad po zdlouhavém sezení u počítače. Někteří manažeři dokonce preferují vedení pracovních porad sedíc v těchto vacích. Navozuje to příjemnou a neformální atmosféru, která dává prostor kreativitě.

Dokonalost tkví v detailech

Můžete mít jakkoli nádherně zařízené kancelářské prostory, ale pokud nebude postaráno o nepatrné, ale důležité detaily, vaši zaměstnanci nebudou spokojeni a pocítíte to i na jejich pracovním výkonu. Například takové nasměrování stolu je velmi důležité. Pokud totiž zaměstnanci při práci svítí většinu dne světlo přímo do obličeje, určitě se to podepíše na jeho výkonnosti. Nečekejte a zakupte si rolety, které tento problém pohodlně a rychle vyřeší. Vaši zaměstnanci a vy si tak sami můžete regulovat světelnost pracovního prostředí, která vám vyhovuje.

Nedejte se ničím zaskočit!

Mnozí majitelé kanceláří řeší stížnosti a náměty zaměstnanců týkající se pracovního prostředí doslova za běhu v přesvědčení, že zaměstnanec si sám nejlépe určí, co mu vyhovuje. Takové jednání však není správné. Zaměstnanec má přijít do takového prostředí, které je pro jeho práci naprosto vyhovující a bezpečnostně nezávadné. Zmatečné řešení detailů působí neprofesionálně a může vzbudit přesvědčení, že sám majitel neví, co je třeba dělat. Myslete i na ty nejmenší detaily – například na dotěrný hmyz během letních měsíců. Nechte na okna namontovat sítě proti dotěrnému hmyzu, jde sice o maličkost, ale pro vaše zaměstnance je důkazem, že dbáte na jejich komfort po všech stránkách.

Zařizování pracovních prostorů má své zákonitosti a nesnažte se je obcházet. V konečném důsledku jste jediný, kdo na to může skutečně doplatit. Myslete na zabezpečení každého detailu a pracovního komfortu pro vaše zaměstnance již dnes. Výsledkem vaší snahy budou spokojeni a oddaní zaměstnanci, kteří se do práce budou těšit.

Categories:   Design

Comments

Sorry, comments are closed for this item.