Co dělat, když začne zlobit turbo?

Turbodmychadlo je nedílnou součástí moderních spalovacích motorů, které jsou díky většímu množství vzduchu a paliva vstupujícího do pracovního prostoru výrazně výkonnější. Konstruktéři ho však v posledních letech velmi rádi prosazují i v benzinových motorech. Populární jsou především motory s označením TSI – objevují se téměř u všech modelů koncernu Volkswagen a díky systému dvojitého přeplňování umožňují dosažení výkonu srovnatelného s motory větších objemů, a to při zachování nízké spotřeby. Ale jakkoliv je turbo přínosné, může majiteli motorového vozidla způsobit nepříjemné problémy.

Konstrukce turbodmychadla není příliš komplikovaná – v podstatě jde o soustavu turbíny a kompresoru. Vysoké otáčky pak příznivě ovlivňují výkon i točivý moment motoru a zároveň mají pozitivní dopad na spotřebu a množství vyprodukovaných zplodin.

Když začne turbo stávkovat, je zle. K typickým projevům porouchaného turbodmychadla patří bezdůvodná ztráta výkonu. A protože jsou ceny těchto zařízení poměrně vysoké, nabízí se otázka, jak opravu vyřešit co možná nejelegantnějším způsobem. Tedy levně, a přitom bez kompromisů vůči kvalitě. Je to vůbec možné?

Ušetřit můžete opravou i pořízením repasovaného turba

Odpověď vás příjemně překvapí, protože záležitost s poškozeným turbodmychadlem vyřešíte, aniž by vaše peněženka vykrvácela. Nechcete-li utrácet za nové zařízení, obraťte se na někoho, kdo vám nabídne cenově dostupnější řešení. Výrazně levnější může být oprava nebo instalace repasovaného turba.

Na koho se obrátit?

Ke specialistům na opravy a repase turbodmychadel patří technici ze společnosti TURBINY CZ. Se závadou si poradí obratem (obvykle do 24 hodin), a pokud oprava nebude možná, dají vám vybrat mezi novým a repasovaným turbem. Zboží si lze v případě potřeby vyzvednout v některém z výdejních skladů ještě v den objednávky.

Aktuální katalog čítá prověřená turbodmychadla světových výrobců jako Garret, Holset, Toyota, Mitsubishi a dalších. Více se dozvíte na turbiny.cz.

(PR)

Categories:   Tech

Tags:  , ,

Comments

Sorry, comments are closed for this item.